Gothia cup 09

Nu är jag tillbacks till underbara norrland. Det känns jävligt skönt men samtidigt HELEVETE för jag saknar alla människor som var där. Vi lärde känna riktiga stockholmare och Canadensare som var jätte snygga och skit schyssta :D
Jag hoppas alla dom kommer upp till norrland och får se när vi rider på renar till skolan eller när älgar står utanför ens eget hus. Ni som har så mycket fördomar om oss norrläningar ahahha =D

Aja nu har jag tänkt sammanfatta hela denna underbara vecka. Faktiskt så är det dom bästa dagarna i hela mitt liv.

Lördag:
åkte från bastuträsk ner till stockholm,. Alla åt godis och chilla och sov. Vi satt och pratade med några killar från arvidsjaur som hade hur rolig dialekt som helst.
Söndag:
Vi kom till skolan, softade och ladda inför måndags matchen.
Måndag:
Vi hade första matchen klockan 09.00 mot tyskland.spelade oavgjort 1-1 fast jag vilade den matchen men jag var fotograf och dokumenterade den.Sen gick alla på stan och shoppade. jag köpte en tröja från ginatricot. På kvällen hade vi invigning och den var hur rolig och spännande som helst. Det var 52000 åskådare där från länder runt hela världen. HUR KUL SOM HELST.
Tisdag:
spelade vi match mot Lerkile IF vi förlorade 1-0 trorja att det blev men det gjorde inget men jag blev lite sur för det var inte rättvist. På kvällen gick vi på liseberg och vi åkte kanonen och massa andra skojiga karusseller. Sedan när vi skulle hem så gick jag , ida , erika och tre av våra tränare och massa andra vilse i göteborg för vi hade missat det första tåget vi skulle hem med men det gick bra endå vi fick lite motion iallafall.
Onsdag:
Vi mötte Gävle IK eller vad dom nu heter och vi förlorade än en gång 2-1 :( jag tycker endå att vi spelade hur bra som helst andra halvleken om vi hade spela så hela matcen hade vi vunnit mot dom men aja sånt är livet, På kvällen gick vi på liseberg igen och då åkte vi balder , uppsvinget , hanghai osvosv och det blev också en lyckad kväll för tur som man har så vann jag en jätte stor dumle. =D =D. JAG KAN INTE FATTA DET, jag vann på nummer 40 hehe:) jag börja flänna av lycka så glad blev jag och alla skämdes över mig men OCH! dom var bara avensjuka.
På vägen hem träffade vi ett canadesiskt hockeylag som var jätte snygga och snälla. dom gav oss godis och var hur gulliga som helst.
Torsdag:
Vi mötte ett engelskt lag som spelade hur fult som helst jag trodde jag skulle dö , så sur var jag. Dom svor åt oss och sa massa dumma saker men vi kaxade tillbacks och då blev dom ännu mer sura men som tur var fick dom en hel del varningar. vi förlorade 4-0 ;S ;S så vi åkte ut då. 
 Efter det for jag , emelie , sara , matilda C, ida , erika , mari , linnea , signe till en arena och kollade på när ett svenska och canadesiska laget spelade hockey och sånt. det var också kul.
  På kvällen var vi med båda lagen eller iallafall det svenska laget. Det var den roligaste kvällen av dom alla. Vi spela fotboll , snacka norrlänska och lärde dom några ord , skratta , allting det var jätte kul och dom var jätte gulliga. Dom var inte som dom här uppe i norrland utan dom var över sociala och allting. JAAAAAAAAAG ÄLSKAAAR KILLAR FRÅN SÖDER! :D PUSS PÅ ER
Fredag:
Packade vi ihop våra saker och tog farväl till våra grannar som också var gulliga och kom från stockholm och det svenska hockeylaget. Jag började nästan gråta så hemskt vare. :( :( aja hoppas alla dom kommer till norrland.
vi for med tåget klockan 5 på eftermiddagen JAG VILLE INTE HEM TILL KUKSKELLEFTE! :O
Lördag:
Vi kom hem tidigt på lördagmorron med tåget. klockan halv 9 och jag, emelie , ida , erika , klara , signe vaknade klockan kvart över 6 på morronen jag dog typ. FY FAN vad varmt det var där inne vi dog typ nästan så varmt vare. men aja sånt skit får man väll ta antar jag :(

SÅ har våran vecka varit men nu har jag bara berättat en liten del av detta men jag orkar inte skriva mer men nästa år ska vi vara mycket bättre än i år och då ska vi vinna nån match iallafall , hoppas iallafall men vi ses pusshej:D

BILDER KOMMER I NÄSTA INLÄGG BARA SÅ NI VET SÅ NI KAN KOMMENTERA OSV !! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0