En hel helg i Finnträsk!<3

I helgen var jag i ciccis stuga med cicci och hennes familj , vi firade midsommar och allt möjligt men hur som helst så var det en av mina roligaste dagar i mitt liv. Det var så mysigt och trevligt och allt. Allting var så vackert och fridfullt. 
 Kan ni tänka er? En liten och lagom stuga att vara på som är mysig och luktar som en stuga ska göra. En sjö och en sandstrand som man kan bada i och känna sanden mellan tårna. En glas altan som man kan se över hela sjön och alla som är på sjön. Fram för allt så får man umgås med en av sina finaste och bästa vännen på jorden! :) En sån helg får men rent inte uppleva varje dag. 
Men nu måste jag tyvär vara både lat och dum med cicci för jag kopierar nämligen hennes inlägg för jag orkar inte skriva om alla dessa underbara dagar som jag har umgåts med henne i finnträsk, Men jag hoppas det är okej för vi har ju endå varit med om samma saker så.! :)

  Fredag: packade klart sen for cicci och hennes familj  och hämta mig. vi stanna i byske ett tag hos ciccis mormor sen vidare till finnträsk. då for vi typ direkt ut med kanoten om jag minns rätt, vi paddla bara runt runt ett tag sen satt vi bara där mitt ute på vattnet.sen for vi hem igen och då gjorde vi våran efterrätt, hah men vi åt upp typ halva innan maten. sen for ciccis mamma och pappa. wohoo ff! vi blev typ jätte glada så då busa vi på lite sen kom den svåra biten, när vi skulle grilla. ja, det gick i alla fall att äta. men jag har ätit godare. duktiga som vi var så brännde vi våra pommes också (A) de är ganska stor skillnad på hur mycket vi äter, vi gjorde 5 kött bitar och jag åt upp 4 och en halv. cicci orkade inte mer av sin bit så då tog jag de som var kvar av den.heeh jag kände mig faktiskt ganska tjock men det kanske inte syns :P sen blev de i alla fall mer efterrätt. sen moppa vi lite, vi for bland annat till åhlund och satt under bron och tjollra på. sen gjorde vi hehe massa annat ;)


Lördag: vi sov rätt länge sen for vi ut och fiska direkt. eller ja, först fick vi skaffa oss lite mask. men de skötte ciccis farmor åt oss i slutändan (A) vi var inte ute länge men cicci fick 2 mörtar och en liten och en stor aborre. när ciccci hade fått upp aborrarna var vi tvungna att fara hem, ingen av oss våga ta av aborrar så då hade vi ju heller inga fiskespön. ciccis pappa fick fixa med fiskarna som vanligt. jag kan erkänna att jag  var lite småsur över att jag inte fick nån fisk ;) sen tog vi moppen och körde till byske, vi hade bestämt oss för att vi skulle bada. när vi nästan var framme i byske så stanna moppen, och de visade sig sen att de inte skulle bli den enda gången. när vi kom till campingen så var de ingen annan som bada, inte för att vi blev så förvånade. det var ju inte direkt så varmt ute. det blev bara att doppa sig sen upp, eller ja, badkruka som jag är så doppade jag mig  inte ;) bytte om lite sen vidare till bianco för lite mat i magen. vi satt seriöst och vänta på maten i en och en halv timme :O de var så himla mycket folk!! men vi fick då mat tillslut. sen körde vi runt lite, och då stanna moppen, sen stanna den igen och igen och igen. sen var vi hemma! då såg vi film efter att cicci hade varit lite teknisk!


Söndag: vi steg upp och åt lite, sen for vi till cicci morfar och la och sola och spela kubb. sen ´for vi ut och fiska igen. då utan motor, jävlar va jobbigt de var hem sen i motvinden. och cicci fick typ ro hela tiden :@ men ajja, vi hitta oss ett ställa som värka bra och stannade där. jag börja med att kasta kastspö som direkt och gissa om jag inte fick fisk. tyvärr fick jag de. nått mer jag fick var damp kan man som säga hahahah!! jag blev så rädd att jag inte ens våga veva in fisken själv och när jag såg att de var en gädda så blev jag inte mycket lugnare. jag börja seriöst hoppa omkring i båten och skrika, och då fick ciccci också damp för att jag  inte kunde sitta still. så där var vi, två dampbarn som skrek uta helvete! när jag äntligen satt sig så börja jag grina och när fisken låssna och börja hoppa runt i båten så blev det mer tårar. seriöst cicci kommer aldrig glömma den här fisketuren. när vi äntligen lugnat ner oss så gick de rätt bra med fisket, och den här gången så hade vi med oss handskar så vi kunde ta av alla fiskar. hahah, Man kan säga att det inte är ovanligt att jag dampar. Alltid när de kommer brämsar getingar osv. sen komme de en bräms och satte sig på min tröja men då sa cicci inget, när den hade farit iväg så berätta hon de. då blev jag lite sur. sen medans cicci  hedde på ny mask eller nått så fick jag en fisk. då hedde jag fisken på hennes rygg utan att hon märkte nått sen sa jag det till henne ba: Bara så du vet så hedde jag fisken på din rygg utan att du märkte nått. Sen for vi hem och vi fick lite småpengar på köpet ahahhaha! :):D


CICCI SUNDQVIST , detta har varit en av mina bästa dagar i mitt liv , kommer aldrig glömma detta , ALDRIG ALDRIG ALDRIG! <3<3 du är min bästa vän forever and ever! (L) ;*



Kommentarer
Postat av: simmÄ

cissiFÖFAN!=)

2009-07-09 @ 00:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0