Fjällenvandring 09

Kom hem för ett tag sen med bussen från hemavan. Är hur trött som helst och har ont i ryggen och nacken. Det känns inte så bra men det går över. Hur som helst så var det hur kul som helst i fjällen. Jag har nog aldrig varit med om något roligare i mitt liv. :D =) just nu tänkte jag kortfatta våran fantastiska vecka som jag och mina kära vänner har haft=)
Måndag:
Vi for klockan 05.40 med bussen till hemavan. Åt lunch i hemavan , gick till en bro och låg i ett tält resten av den dagen. Jag och matilda ville inte sova själva i ett två manna tält så vi sovde med benne , petter och erik men benne blev utslängd , petter sa också massa roliga skämt , jag och matilda skratta så mycket att matilda grina och jag fick hicka!
Tisdag:
Vi gick till en klippa och åt lunch sen så fortsatte vi till en stuga och köpte läsk , fortsatte till nästa ställe där vi skulle slå upp tältet, sen så överaskade vi ida med en tårta för hon fyllde 15år. GRATTIS IDAGUMMAN<3
 Den natten var det jätte blåsigt och regnade as mycket. HELA TÄLTET LYFTE!:O jag trodde vi inte skulle överleva men lyckligtvis så gjorde vi det.=)
Onsdag:
Eftersom det hade regna och storma hela natten så gick vi inte upp till sytertoppen. Istället gick vi upp till en klippa där det var en stor fors och en liten snöplätt. Det var ganska kul för solen sken och det var jätte varmt och skönt.
Torsdag:
Vi gick hemåt till hemavan. Det var hur jobbigt som helst. Har aldrig varit med om något liknande. Jag svettades som en gris och det var jätte jobbigt. Men det var jätte kul endå för alla ramlade hela tiden för man orkade inte lyfta på benen. Ida var en av dom! Jag , matilda och emelie trodde att ida hade blivit sinnessjuk för hon sprang och jagade grodor på alla fyra!:D vi blev typ rädda för henne.
  På fbugården så åt vi massa godis och jag och ida busringde till twistermannen och prata med han.
Idag:
Vi åt frukost , lunch , packade ihop allting, åt på sibylla , åkte buss hem i 5 ½ timma. Jag och ida skrattade jätte mycket hela vägen hem , det var as kul! =D

TILL SIST VILL JAG BARA SÄGA: DETTA HAR VARIT HUR KUL SOM HELST , JAG ÅNGRAR INGENTING OCH KOMMER ALDRIG GÖRA DET HELLER. NI ÄR BÄST SOM HAR VARIT MED OM DENNA RESA FÖR. UTAN ER HADE DET INTE BLVIT DEN BÄSTA FJÄLLVANDRINGEN NÅGONSIN=D

aja ska sova nu och vila puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0